fredag, april 20, 2007

Gud kor e du? (eg e her...)

Nå for tiå så føle eg meg udsleden, eg lengte itte gud å trenge an. Eg e glae forde at å vær kristen ikkje handle om å aldri tvila, aldri visa svakhete elle aldri vær sårbare. For då kunne ikkje eg våre en kristen. Kristenlivet mitt e som en jojo, t tie he eg d fantastisk me gud, andre gonge føles han fjerne og d e eg så står i sentrum. Joj'en blir et bilde på forholdet mitt t Gud. Men d så e fantastisk å tenka på, d slo meg akkuratt nå e at uansett kor jojo'en e på tråden, så lenge jojo'en har kontakt me tråen... så kan an gå opp igjen. Tråden e Gud. Et aent bilde e at så lenge du henge på tråden, komme du ikkje t å treffa golvet åleina, tråden vil vær me deg. Gud vil vær me deg.. d e så godt å tenka på.

Men når eg spør meg sjøl; kor e du gud? så føle eg at an svare; eg e her. Men når eg fulle opp tiå mi me alt aent enn gud, når eg skyve vekk bibelen og ikkje bruge ti me gud, ikkje søge an, ikkje henge me an.. så blir forholdet tynnare. Bare tenk deg koss et vennskab blir viss du aldri bruge ti me vennane dine, kan du då kalla d et vennskab? Forholdet t gud e ganske likt.. d e som et vennskab, for meg e d et vennskab, en ufattelige kjærlighet så eg ikkje klare forstå. Uansett kor møje drid eg jær så ønske gud at eg ska snu meg t han, at han ska få hjelpa meg.. trøsta meg å gje meg alt eg trenge..

når eg blei kristen, begynte å søka Gud, bruga ti me han osv blei Gud som tine melk for meg..
- Må ha d, bare må ha d!
eg e avhengige av han.. eg trenge an for å leva... eg fatte kje koss folk klare seg uden! gud e kalsiumet mitt.. uden kalsium blir skjelettet ødelagt

9 kommentarer:

Trond Laland Vold sa...

Gud er alltid med deg, så fort du roper på han så svare han. Eg har oppdaga at den lettaste plassen å få høyra svara til Gud er gjennom bibelen, i stillhet og når eg høyrer på musikk som gjær meg glad...Stå på ;)

Kristina sa...

fantastisk innlegg ingrid! kjenne meg så vilt igjen så d va deiligt å lesa, og et utrolog bra bilde med jojo-en! hb bare eg snurre meg litt oppve snart:)

ingrid sa...

ja trur gud va innom meg i dag tiligt.. for eg kom bare sånn øve d :) e så sjef å kunna blogga.. d e en måde å spre evangeliet å følelsa på :) gud e go.. god bless :D

Gunni sa...

supert bra bilde ingrid:D:D kjende meg sååå ijen! æg hb snart æg bunne å triksa litt å sånt.. " at gud vil triksa å jær altslags svært viss du fatte":) stå på:D du æ goe du!!:D

nusseligt glae i dæg:d

Oda sa...

Vilt bra :D sga ærli innrømma at eg kjenne me ijen. Gud e me oss uanz ke, og godt e d ^^

Anonym sa...

Genialt sakt, Ingrid! Kjempebra at du kan sei sånne ting fritt. E altfor mange kristne som føle di må se perfekte ut utad og ha det besta forholde med Gud konstant! men sånn e d jo ikje, men d jørr oss ikje t dårligere kristne!! Konge, Ingrid!! ser opp t deg og you big but!:P jentekvell på g snart?

Roy-Inge sa...

Eg kjenne emg igjen i d. D e egentlig vilt merkelige folk "de andre", Se føre deg et tre me masse greine, uden stamme.. Litt vanskelig d...

ingrid sa...

Gunni: ja me satse på at han he nogen triks på lur

oda: ja, trur de fleste he hatt d sånn.. viss ikkje e d meste litt freaky.

Tarja: eg prøve å framstå som ekta, derfor prøve eg å sei ting sånn eg ser di, føle d og tenke :) lett så d e jentekveld på g...e du aktive russ?

roy inge: ja, me e avhengige :)

Ellen=) sa...

Vilt dypt og bra skreve Ingrid =)