torsdag, juli 07, 2005

nærmare venna avstand frå Gud?

Hm.. i d sista he eg følt at eg på en måde falle litt vekk i frå Gud. Om sommaren e d liksom goe gang å sosialt å sånn.. men kor blir d av mødene? jodå sommarferie dei og. Men eg føle av å t at eg tar litt sommarferie frå Gud og..

Men dette e kje noge eg jær bevisst, elle e d d? hm..

Av å t føles Gud så fjerne.. men andre gonge kjenne du håndå hans på skulderå di.
men uansett om han føles fjerne så vett eg at han e der. For han e jo allti der..

eg må sei d måtte våre litt praktisk å hatt nogen av evnane t gud, f.eks å vær mange plasse på en gong, elle få t mirakler å sånn.. men eg e igroen glae at eg ikkje kan d og. for tenk så forvirrane å vær så mange plasse samtidigt? å me menneske e jo ganske ego (eg e iallfall d av å t!) så miraklå hadde me nok brukt møje på oss sjøl. men me kan jo be gud om mirakel så jær han d han vett e best.. d e ganske gudd å ha en så vett allti ke så e best for deg. sunns iallfall eg

I dag skjedde d noge vilt gudd, elle d va meir kjekt. poenge.. i dag når eg sko sola meg sko eg hørra på cd(takle kje å bare ligga der) så fant eg en av lovssangs-cd'ane mine å sette di på..
å eg kjendte bare kor gudd d va.. kor deiligt d va å komma nimmare t gud, å slappa av me han. eg merka at eg låg der å smilte litt for meg sjøl.. men d va en så goe følelse!

Eg glede meg så t ten Oase.. ska ble vilt gudd.. ei vega der d einaste me fokusere på e Gud. å i tillegg møda nye folk. årh d ska ble så jilt. å så godt å lovsynga gud. kjenne nærvære av han. varta bære kjende me an å veksa i truå.. å d ska ble så godt :D

7 kommentarer:

Roy-Inge sa...

vett ke du meine.

Et lite alternativ for å holda dg litt nermare(enn uten) så kan du prøva SMS-bibel.

"Gjennom SMS-bibel kan du hver dag få tilsendt et bibelvers som tekstmelding til din mobil. Tjenesten administreres av Strømmestiftelsen. Du kan bestille abonnementet ved å sende kode BIBEL START til telefonnummer 1933. Det koster kr 1,50 pr. melding som vil bli belastet din telefonregning."

øveskuddet går te noge fornuftige greie(huske ikje helit ke d va, mn eg leste d for ei ti tebage).
www.bibelen.no

ingrid sa...

eg he allerede d :) å eg lese som regel kvær kvell men d e liksom noge aent midt på åre liksom :) men d e jo allti sånn, at nogen gonge føle du deg nærmare an enn andre gonge :)

Roy-Inge sa...

stemme d.
Pleie som regel(neppe i år) å reisa på Sommer konferansen i Bergen, på Levende Ord, for å får åndelig påfylling midt i sommaren.

Men som sagt, eg forstår ke du meine..

ukjent sa...

Heisann Babe:D he du en goe ferie? ke du kom inn på? klem iselin, btw, kom inn på barn å ungdom eg:D

Gunni sa...

heija sjønnasen:P

æg ao kjenne mmg så vilt ijenn:D sommaren æ enn vidle prøvelse egentle....d æ så lett å "glømma" eller ikkje gidda å ta seg ti t å læsa og be..mn d hjelpe når du he musikken og bogå ligganne, så kan du bare ta d fram vettu;) æg ao glede mg vilt t mødene bunne ijenn:) sga varta enn goe start på nytt skuleår:P æg ao kom inn på barn og ungdom:D jippi!!! go somamr viare:D

David sa...

Husk at Gud ikke er avhengig av møter for å være nær deg. Og at du ikke må på møte for å være nær Han. Men det visste du sikkert...:)

Anonym sa...

hei ingrid..;) det var så koselig å bli kjent med deg på leir, du er en så herlig jente med så mye og gi andre mennesker. that you should know.gleder meg til å møte deg igjen, og håper ten oase neste oase blir også like bra. og flere døgn netter det vil bli..;) glad i deg, du er utrolig sinnsykt masse verdifull for meg og resten av verden.;) klemmer fra camilla