onsdag, november 23, 2005

Ingrid på Ridetur....

I går vettu så hadde eg å therese avtalt å ri på tur ilag. Så eg sala opp, fekk til å me på allroundsalen, så hu vanlevis e for feide t å ha på seg.(sorry bestlill, men d e sant!), renska boksen å va klar t å ri ud. så ringe therese.
- du eg kjæme kje øve øksnevadbrunå
dar va så møje skådda å sånn, så me fant ud at me fekk ri kvær for oss.

jaja eg tog på refleksane på meg å på bestlill. leide na ud å heiv meg opp i salen. måtte jær d ett par gonge før eg faktisk kom meg opp i salen, for hu e kje så sinnsjukt goe t å stå i ro når du ska oppå na. Men me tar kje d så tungt. så begynne eg å ri.

eg ser sånn ca 10-20 m framføre meg... ser lyså når bilane komme.. eg må ri på veien når eg ska t travbanen, å eg såg kje nogen aen plass å ri, for dar va så dårlige sikt. Å tru du kje dar komme en trailer... hekkan tenke eg.

hesta he kje d besta synet, spesielt ikkje eldre hesta... så når du ser to store skumle lys på veien kan d varta litt freaky... d sunns iallfall hu.. hu småsteilte før hu hoppte opp i gallopp, men bare et par meter. so roa eg na ner, så va alt gudd..

sjøl om eg ikkje såg spesielt møje gjekk turen godt...
men d tog ei lidå stonn å få na inn i stallen, hu såg jo lyså frå veien... freaky!!!

4 kommentarer:

ingrid sa...

hanne: hihi ikkje så søde så du!!! :P

Anonym sa...

spooky...
he ikje sett s¨å alt for mye hest her oppe i Bardufoss ig indre troms generelt, men d e vel ikje så rart då d e fryseboks tilstanda her oppe:P

roy

Anonym sa...

hest er best

på brødskiva ;)

ingrid sa...

anonym: hm... kom å sei d t meg face to face :P ehhe