mandag, februar 13, 2006

Me menneske e onde

Me e jo d, sjøl om me ikkje allti tenke øve d, eg vet iallfall at eg e d!
bare tenk deg. du går nerøve brynem,sandnes, elle kor så helst. du ser ein elle aen person å tenke
oi, hu va tjokke, sjekk d håre, aha for en freak.. elle ke så helst..
då jære du sannsynlevis en av tri ting.
1. du seie d t dei du går me
2.du seie d t den d gjelde
3. du holde fint kjeft

men eg he tenkt litt. keffor tenke me menneske sånne ting? av å t tar eg meg sjøl i å tenka drid om andre, elle sei drid om andre. men eg vil jo egentle ikkje jær d, eg bare jær d liksom. men eg he fonne en ting så hjelpe. Å be. eg e sånn at eg he store tru på bønn. meine d e sinnsjukt viktigt å sånn. sjøl om andre ting ao e viktige! men iallfall he merka d, eg he forandra meg litt d sista året. å eg trur d e litt forde eg av å t he bedd om d.

tidligare brukte eg vilt møje meir ironi, å kritikk enn eg jære nå. Å be ei enkel bønn sånn så: lær meg å sei goe ting å positive ord i plassen for ironi å kritikk kan jær møje. ikkje bare me deg, men alle andre rondt deg ao!

bare tenk så jilt d e å hørra noge positivt elle oppmuntrane! d kan bety ganske møje for nogen. kanskje akkoratt den dagen he våre vanvittgt drid for den personen. så komme du å seie årh futti du e så jille, bler så glae når eg ser deg. det kan redda dagen t den personen

bare d å sei hei elle å smila. kan vær noge så jær skulen verdt å gå på elle livet verdt å leva for nogen. ganske sjukt, men eg trur faktisk d e sant! leste elle hørte om nogen en gong så hadde smilt t en person elle noge, den personen han smilte t.....tog ikkje sjølmord den dagen sånn han egentle hadde tenkt å jær.

snakk om ke et smil å et hei kan jær.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jeg husker jo at du var ganske slem med meg i england! *snufs* :o)

//Edmund

ingrid sa...

edmund: ke eg gjorde me deg i england?? forfrisk hukommelsen min ;)

Anonym sa...

I wont tell! Jeg er fortsatt preget! :p

Gunni sa...

futti så sant ingrid!!:D
dæ va skam bra sagt! elle skreve kan eg vell sei:P hehehe..

be om at me kan sjå folk mæ jesus sine aoe!:)

takk for atta æg he dæg ingrid:d du æ ett lysglimt i live mitt;) kjempe glae i dæg:) smiil!!:D smask og dask:P

Gunni sa...

hahahhaa:P jadda!! lige d litt sånt:P dasking kan me ha t special anledninga:P kom kje på kæ anledninga va på engelsk..ecations elle noge:P?

ingrid sa...

edmund: men viss eg ikkje vett ke eg he gjort kan eg kje forhindra at eg jær d igjen helle hehe ;)

gunni: eg e ett lysglimt å du e ei solstråla... godt me he kvarandre hette d!! smask smask :P e kje heilt for den der daskingå, den kan du ha for deg sjøl!

Roy-Inge sa...

Sjå d. Blogge ennå? kult. bra innlegg.

Matilde sa...

så sant, så sant! bare nogen seie noge fint te meg så e eg glae resten av dagen :)

ingrid sa...

roy inge: jess, I shall never give up!

gunnr: stemme d

matilde: ja sant! du he liksom noge å leva på den dagen då :)
de seie at for 1 negative ting du får hørra så må du hørra 3 positive for at d ska gå opp i opp!

ingrid sa...

hanne: eg seie kanskje litt for ofte ke eg meine :P ehhe