fredag, juni 24, 2005

Sankt-Hans feiring å andre feiringa

sorry folks, d e nok bare sankt hans feiringå eg ska skriva om, men d va ei litt fancy øveskrift vell?

Anyway! i går va d sankt hans. itte jobb va d ud på terassen. itte å ha låge der ca 1 kvarter ringte telefonen. d va marius, om eg sko verme å bada. jadå å eg sko ringa t gunn rita.
-hei d e meg, ska du verme å bada?
-eh.. ja. eg må bare sjå home and away fuste
- ja ke ti slutte d då?
-4
okay men då ser me.
va sikkert litt t i den samtalen men dette va d viktigaste (gunn-rita e home and away/hjemme å borte fan, eg kan kje sei så møje for eg ser i gode å onde dage, men d e så møje meir intressant enn home and away.. har prøvt! men nei..) hehe

så itte ei lidå stonn ringte marius.
-du eg komme bare å hente deg fusst, for gunn-rita vase sånn..
jodå d va grett d. eg drog me meg bror min, så kom mairus å han kjørte faren sin bil en SVÆRE GULE bil me KU på :D eg sunns d e en sjefsbil hehe va fillen så rån å kjøra den!!
så henta me gunn rita.. blikke hennas når hu såg bilen va = ubeskriveligt! omtrent iallfall.. d såg sånn omtrent ud så hu tenkte: what the fillen. så rista hu på håve, såg ganske øvejidde ud å gjekk imod bilen. gunn rita måtte sidda på fange mitt.
så va d masse luring på kor me sko reisa. me reiste opp t stemmen på kverneland. men der va dar så masse folk, å meste ingen av kjendt folkå gadd snakka me osse.. så me reiste viare t fossen å lette itte hølen.. kanskje me fant an.. me bada iallfal der. d vil sei meg, kristian å marius. gunn rita sa: ø... d e ekkelt (elle noge sånn)
så deffor måtte me gå tebage t fossen å bada der og.. men d va så jilt atte..

på veien t hølen elle d me trudde va hølen iallfall. trødde bror min neri å eg lo godt... på vei tebage igjen trødde eg SJIKKELE neri eg lo litt, å di andre lo masse.. eg fekk meste kje skoen opp en gong.. men d gjekk t slutt

om kvelden hadde me avtalt grilling me olaug å linda på orrestraen. så eg,gunn rita å marius reiste ner. ittekvært kom hanne å kristina å gerny ao. me hadde d rektigt så kosele. grillde tatla, nogen bada (kristina å gunn rita), nogen lo a dei stakkarane så va blitt godt solbrende(linda, olaug å kristina) å andre trykkte i tryne me mad (ja eg ao går onna der.. )
i hall 11 tiå reiste me t bore straen. elle linda å olaug sykla heim igjen. me va 5 stykk i en 3 manns bil (den store gule me ku på..) så eg å hanne såd bagi lasteromme/bagasjeromme? å gerny kjørte scooteren t hanne. d va kje så vilt sosialt der me reiste, iallfall kje så veldigt for oss..
høydepunkte va madkrig for å sei d sånn :)
eg å gunn rita å marius reiste heim å såg film itte ei lidå stonn. eg va daotrøtte så aoene vart litt slakke kan du sei, å marius e vell allti d når me ser film men gunn rita fekk iallfall sitt filmen. men d va kje så farligt, alle hadde sitt an før uansett!

en veldigt jille dag, d må eg sei ;)

1 kommentar:

ingrid sa...

elisabeth bare når eg e heima av å t å skrue åp fjernsynet liksom :) men d e kje så ofte for tiene, men hanne holde meg litt oppdaterte ;)

gunnr: nogen så sunns d og.. hehe
filmen e jille, d ska an ha.. he sitt den en deel gonge.. å eg ler meir å meir for kvær gong!