søndag, juni 05, 2005

kristiansandtur, countrykveld å ja..

eg beklage t mine trofaste lesara at innlegg å he våre litt sløve i d sista! Men dei så kjenne meg sånn hallveis vett at dette ikkje komme t å varta en vane :P

På tirsdag va eg på mega(en av mine kjære jobba), mens eg sto å vasste kem tru du kje så kom?
Åjodå det va kvernelandsfolkå, Hanne, Elisabeth å kristina. Nå va dei på jakt itte grillmad, dei hadde tenkt seg en tur på straen. Eg slutta sånn 10 min itte dei gjekk å reiste heim for å pakka..
Litt typisk meg å vær ude i siste liten..

Hall 8 onsdagsmorning sto eg opp, åd en goe frokost, melk å frokostbrød! Å smørte nogen delikate frokostbrød t å ha me på turen. Når klokkå nimma seg drastisk hall 9.. tog eg på meg sekken, taskå å trillekofferten(eg konne jo toge 60L sekken.. men ja jentetur!) Så der stressa eg neriøjønå bakken.. trillekofferten levte sitt eget liv å hoppte å klikka heile veien.. så eg gjorde an om t vanligge koffert..Eg va så! sikker på at bussen ikkje sko komma.. han va litt seine ser dåkke.. ke hadde ingrid jort då?? Jo, ingrid hadde ringt t morfar! Men d trengte eg kje for bussen kom å an rakk toge.. så måtte eg jo gå frå tog stasjonen opp t time.. eg klikka mesten litt på den der dritt trillekofferten alså.. ska ikkje ha den hemma greiå igjen.. (sånnen liden.. )

Me reiste frå skulen i den vakre kvide bussen så eg seinare fant ud at dar sto Time vidergående skule på ca 9. Me kjørte nerijønå å stemningå va goe! eg såv litt som vanligt.. men den gongen klarte eg å holla kjeften ijen..Me hadde en stopp i kvinnesdal der kjupte eg is, bomba!! å en cd sjefs cd!! før me kjørte t kristiansand. Der shoppa me litt, eg kjupte bare 1 par øyredobba :) før me åd på bon appetit å reiste viare opp t feriehuset der me sko bu. Resten av kvelen blei brukt t sosialt grilling. Forresten! me bada i ei elv ao.. ikkje akkoratt varmt.. men d va gudd ittepå! udenom at kaldt bløtt hår kjøle deg litt ner..

På torsdagen reiste me t dyreparken.. JIPPI!! tenke dåkk kanskje.. å ja d va JIPPI udenom at d rigna, ingen karusella ele noge va åpent å me blei ganske blaode. Men d jore ingenting :) Læraren vår bergljot(udtales bergliot) fekk de t å åpna tømmerennå en time, spesielt for oss d va gaal jilt(as always) d løgnaste va når me satt baglengs.. fillen at me gjorde d siste gongen!
Ittepå va me på sørlandssenteret. Der fek me varmen i oss på peppes.. et så mye du vil ting. Før me begynte dagens shopping. då kjupte eg faktisk 2 toppa å ei buksa.Me reiste tebage t hyttå å seinare på kveldne lagte me taco å koste osse :) Om kvelden såd me samla i ei dobbelseng... mesten alle å d blei litt bølleringing.. Ei i klassen så ringte:- Vil do ha katta? jai ha en kvit ei, ein dau ein, ein me prikka? De ringte blandt aent t alex.. Han gjekk ner på hydro texaco for å møde na.. han ville ha den daoe, å sko bytta an t seg mod ett døtt piggsvin... men hu kom jo aldri.. stakkar alex hehe Han fatta jo at d va kødd men an gjekk ner forde?

På fredag måtte me stå opp klokkå 6.. 13 jente så ska på bade.. å me sko vær på Goman-bageriet klokkå 8.. I tillegg sko me pakka å rydda litt. å eda frokost. Når alt va klart reiste me t Goman-bageriet. Me sleid litt me å finna fram, men me fant d t slutt. Der va dar en koseligge mann så tog imod oss, han virka noge nervøsen, men d va visst sjeldent at di hadde besøg så ;)
Han viste oss rondt i heila bageriet å me fekk sånne fancy kvide frakka å nogen ok hatta.
Det så va mest fancy må nok ha våre den eine brød tingen. Itte brødnå va steikte blei brette heist opp mesten t taget å der va dar nogen sugekoppa så sugte brønå fast å sette di på sånn bånn så fekk di viare t pakkingå.. Itte Omvisningå fekk me mad :D alle så kjenne meg vett at d e ett av høydepunktå.. åsså fekk me brus. men ikkje nok me d. me gjekk ner i bageriet å fekk 1 bærepåsekver så me konne fylla opp :) så reiste me heim..

Countrykvelden va fillen sjef!! Gjekk glipp av ganske møje..men d va galjilt å vær der !!
Fyst reiste eg å gunn rita t kverneland på fokus der john talte, d va en drid bra tale! rørte nok mange sine hjerte, rørte mitt hjerta å fekk meg t å tenka..

itte talen va slutt små sprang/gjekk me veldigt fort bort t togstasjonen..Men me rakk kje toge forde.. dette va 6 min på hall 10 toget då.. så me tenkte me sko ta 6 min øve 10.. men gjett ke?
jodå du gjetta sikkert rektigt..me min flaks va dar jo kje noge tog så gjekk der.. Marius ringte.. å lurte på ke me gjore, me såd å venta på toge. han lurte på om d ikkje va lenge t d toget kom.. jodå d va iallall en halltime.. å jett ke?? han va meste på kverneland så han spurte om an sko henta osse.. JIPPI!! så reiste me bort t zion. der va d kåring av beste cowboyantrekk å ei så hette camilla vant trur eg.. Ittepå va d linedans leda av gunn rita.. d va fillen løye dar va ganske mange me i begynnelsen men de fleste gadda kje meir ittekvært..

Lørdagen va kje så superspennane, iallfall kje på dagti. eg rydda litt, spelte the sims(he blitt litt hekta på d, igjen!)så e ganske så tøft. gjor kje noge spesielt meir på dagti. Så kom gunn-rita. å litt ittepå kom marius. Me såd å spelte kort fyst vant gunn rita litt, så marius å så meg.. så alle hadde sin periode me seiara. T slutt tog me turen t bedehuse kor eg sko sidda i kiosken. Det va ganske så kosele, linda konne ikkje verme men hanne å gunn rita holt meg me selskab.
Harald ao stakk innom. me tog en omgang me othello, å eg knustan noge så sjukt.. å eg kan såvidt dette spele.. å han hadde kje spelt d før.. men uansett :) ittepå spelte eg å tina en omgang men me gadd kje spela ferdigt. Me samla en gjeng å hadde mafian, sånn me fortellar å sånn. så e dar 1-2 mordara så drebe persona om nettene åsså ska me finna ud kem d e. Eg hadde jo no clue heile veien då.. men d jore kje noge! Ittepå sko me klomsa. (omtrent så stein soks papir) me klomsa om å
-dirkka 5 glass vatn, harald tapte.
-ble slått i lamasen av alle så va me, per erik tapte begge gongene..stakkar
-eda ei skjei me kanal, eg tapte.. e ennå såre i halsen viss nogen lurte
-eda ei skjei me sukker kulør, gunn rita tapte

ellers va d kje så møje meir så skjedde nei..
håbe dåkk sunns d va ett intressant innlegg, trur kje kristiansandturen va så vildt spennane å lesa om, men nå vett dåkk iallfall ke eg he gjort ;)

å en ting t: dar va VILDT nice'e gutta på cowboykvelden! som sagt: cowboy trekke ;)

9 kommentarer:

ukjent sa...

Halla:)
Kjekt å læsa, eg syns faktisk det va kjekt å sidda å læsa å misunna dokke om en kjekke klassetur så me kje fåårm liide frekkt!:P

Godt du he kost deg:)

Klemmen

Roy-Inge sa...

kjekt å få me seg ke så sjer i periferien. d eikje alt folk får me seg. ein smule vanskeli å gå på Fokus, samtidig som ein går på Zion på fredagane, vidare på Umission på misjonskjerkå, bedehuse på klepp. Og d UTEN bil... ikje nok me d, når fjose i tillegg komme å ska knusa helgå, så kan en jo ikje sei at en får me seg alt i verden.. :(
så sånn e d. koseli å høyra at du har d koseli iallefall!

ingrid sa...

iselin: så jilt at du forsatt gidde lesa sjå meg!! me hadde d galjilt så misunna oss kan du godt :P

Gunn-rita: ja eg glømte visst å sei d, men du vart jo bare sure å la på :P

roy inge: me helle he kje bil.. så me slide jo litt me ao.. hehe deffor me sidde å vente på tog så aldri komme å sånn f.eks.. hehe
eg må sei eg ser vilt fram t å få bil-lappen! du he vell hatt d kosele du ao?

Anonym sa...

Godt at du sa det va nice, gutar på Zion, såg du meg?? eg hadde på ein av cowboy hattane mine, men eg jekk heim når dykk kom i frå Kverneland........men det var ein ganske så bra kveld.
Mvh
Mr.X

ingrid sa...

mr.X: Gidd å gå heim når me endele kjæme då... it's worth the waiting (på grebrokkent engelsk)
Hadde du en jille kveld då?

Anonym sa...

Heia, eg måtte heim, måtte tidleg opp på jobb dagen etter, så var eg ikkje i så godt form, litt slakk av forkjølelse, men det var jo gang som vanleg.
mvh
Mr.X

ingrid sa...

mr.X: d va jo kje så vilt seint når me kom då.. hall 11? ti du begynte på jobb, jobbe henn forresten?

Anonym sa...

Eg byrjar klokka 8 på jobb, men eg kan desverre ikkje seia til deg kvar eg jobba i frykt for å avsløra identiteten min. Men det er innanføre ei tærtiærnæring =) Håpar at vi treffes igjen snart!
mvh
Mr.X

ingrid sa...

bensinstasjon, butikk, hotell ett elle aent sånn alså.. jaja kosele d ;) du røpte deg kje denne gongen helle,men om du va der når meg å gunnr kom?