mandag, januar 16, 2006

Oisann!! å ingrid i skiheisen!

Må fust fortella om den festligge starten på helgå mi..

Torunn, Heidi, Kathrine, Linn marie, Gunn terese å meg sko heim frå skulen.. i bilen t Torunn.. dette har me gjort før! Torunn å Heidi sedde seg framme. Eg, Linni å Gunn terese sedde osse i bagsede, å kathrine legge seg øve osse igjen. Me dekke t kathrine så godt me klare å presse u ner onna vindushøyde.. så begynne kjøreturen!
Me komme t shellen.. alle smile å ler godt fornødde.. plutsele ser me blålys.. oh shit! tenke meg.. torunn hall nerøsen deranne å me andre helle på å daoa av latter.. eg å gunn terese semesere me verdens mektigaste mann mens me ler så me helle på å pissa på åsse.
Eg å gunn terese skue kathrine ner på golvet.. me nimme oss skummelt rondkjøringå, der he politibilen vinkt ei t siå.. me ler så me helle på å daoa.. off d e kanskje litt for internt for dåkke men futti så løye me hadde d.. viss me blei stoppt va d ingrid så måtte betala bodå.. si d va meg d egentle ikkje va plass t!
Me kjøre rondt tjøtta!! snige osse forbi dei i rondkjøringå.. sidde fint å presse kathrine ner mod golve.. svinge fint oppijønå mod tjøtta.. å halleluja.. ingen fleire politibila.. me komme t møbelbutikken på tu.. sleppe av kathrine.. å kjøre bånn gass igjen.. me håpte jo sååå at me sko varta stoppte av en politibil.. når me va akkoratt perfekt antall folk i bilen.. men den gang ei!

Ingrid på ski!
I helgå sto eg for fuste gong på slalom. knoph lærte meg å olaug d grunnleggane.. å va me osse å kjørte nogen tura.. d e vell mine tura i trekke så bler høydepunkte for dåkk å lesa om.. så eg skippe alt d andra..
barnatrekke: va fyste heisen.. måtte jo begynna litt forsiktigt!.. jodå d gjekk gudd d... flott alt!
så ska me opp i den andre heisen.. Dette går så gudd atta.. ånei skinå krysse seg.. off futti, d va mesten.. oh no!!! di krysse seg igjen... ingrid tryne.. oi.. hjelp folk.. ingrid kravle seg for hara livet t siå.. renne ner på raoå, rolle litt rondt å klart ittekvært å komma meg opp å stilla meg i køen igjen..
så va d tur nommer 2.. ingrid står oppigjønå bakken.. dette går bra.. oi der krysste mesten skinå seg.. poh! d va meste.. oi nå e eg sikkert heilt oppe.. ånei.. nå dette eg! å ingrid dette... igjen! eg kravle meg udav trekke.. prøve å la vær at folk krasje i meg...litt lenger oppe ser eg olaug.. hu hadde dotte forde hu lo så møje av meg...
ittekvært komme knoph, our hero vettu. han renne øve t meg.. krysse trekke å greie.. så måtte me komma oss bortijønå.. kjørte i litt buska å sånn.. trynte, kom osse jo meste kje opp.. så va d nerijønå bakken.. ey me begynne jo å varta goe jo..
så va d tur nommar 3! å ja.. alle gode ting e 3.. ingrid sto å gliste fornødde på toppen.. eg datt faktisk ikkje meir i heisen.. å vart jo meste verdensmester iløb av dagen!
så va d den aller siste turen min.. ingrid e på vei oppijønå trekke.. e på d aller brattaste midt i trekke..der stoppe heile driden vettu.. jaja de fikse vel bare noge.. ingrid vente... å vente.. åsså vente me litt t ja.. folk he begynt å gå av heisane å renna ner.. eg ser bag meg.. alle i heisane nerføre he gått.. (i den enkle heisen vel å merka..) å dei i t heisen begynne å forsvinna... t slutt står ingrid der i bakken.. dei to framføre meg går udav heisen å begynne å renna nerijønå.. t slutt e d bare ingrid.. å to jente i t-heisen.. ¨vær så snill.. begynn å gå.. eg gjer deg 1 minutt!!!¨ ingenting skjer.. jaja! ingrid stille seg sieslengs.. off.. koss ska dette gå.. så muste eg heis-tingen oh shit.. jaja eg dette på en bra måde å renne litt framøve.. klare kravla meg opp å ploge nerijønå.. denne bakken va vanvittigt bratte! oj..litt for langt.. jaja då renne me litt bagøve.. så sette ingrid nerijønå bakken... å guess what!!
Ingrid dette kje en einaste gong! futti eg følte meg goe!

6 kommentarer:

Anonym sa...

hehe,så bra at turen blei bra då.blei jo mektig imponerte av dokke to.har våre me på "verre" opplegg.gratla me søndagens hendelsa då ;)

-christian

ingrid sa...

knoph: hehe takk takk, eg følte meg kje nså sinnsjukt håblaose så eg trudde eg sko vær!
hehe tusen takk.. ;)

ingrid sa...

hanne: d va mektigt jilt! ja d va i ålsheiå så du såg for deg akkoratt d du sko :P

Roy-Inge sa...

ski, ja. sikkert kjekt d.
Har ikje gått på ski siden midten av grunnskulen, og me sko ha ein ski-marsj de to foregåande dagane(tirsdag, onsdag, torsdag). Denne blei avlyst pga for lite snø! Inordnorge!

ingrid sa...

roy inge: hehe hørres bra ud... jaja du får ta ud på ski en aen gong då!

ingrid sa...

hehe ska jær d.. satse på å få gjort d i dag!!