mandag, mars 21, 2005

midt på nåttå

ja då satt eg her midt på nåttå...igroen kjede eg meg ganske intenst... men ikkje nok t å gå å legga meg..
eg lure litt på om eg ska skriva et dikt her.. men eg e kje spesielt kreativt å ikkje poetiske av meg helle.
men d får heller gå..nå e einaste probleme ke eg ska skriva dikt om..

du står det å kikker
vanligvis lyser du opp
men nå ser du bare trist ut
nå ser du grå å kjedelig ut
hva skjedde?

du pleide lyse opp hele rommet
lettet på stemningen
selv om det bare var oss to
du å jeg, du och jag
hva skjedde

nå hvet jeg va som skjedde
å grusomt var det
ingen hadde trykket på knappen
knappen som ville fått deg til å spre lys
knappen som hang på halsen din
nå skal jeg gi deg liv, min kjære
høyt elskede lampe

6 kommentarer:

Anonym sa...

Dypt. Meget Dypt....

ingrid sa...

hehe ja eg varte av å t ganske dyp, som regel liden elle ingenting meining i d eg seie, men d e gøy å d e d viktigaste ;)

Anonym sa...

halloo..dette dikte va såå ingrid,akkoratt så d dikte om kaffikoppen så du lagte å skreiv t røst på matteprøven:P hehe,du e så kule ingrid;)men eg e kulast:)

ingrid sa...

hehe eg e litt poetiske av meg alså hehe, jeei eg trur eg he fått meg en stil! eg vett kje heilt koss du kan beskrivan... men d e nå en aen ting ;)

Anonym sa...

drid bra dikt, sikker på at du isje he skreve dt av...?
hehe, bare køDDa.
du blir nok dikter ska du sjå;P
olaug

ingrid sa...

eg ja reine poeten hehe, va helste bære d eg skreiv på matteprøven (gunn nevnte d i sitt innlegg) om den blanke koppen min...