søndag, mai 15, 2005

siste dag i barnehagen!

Eg beklage at eg ikkje he blogga så møje, men eg he rett å slett ikkje hatt ti!
off d e alt for travelt å ha ett liv hehe

Men tebage t poengå mine: I dag va siste dagen i barnehagen(snufs!) i dag va dagen heile barnehagen sko øva seg t 17 mai. Å ha en slags 17 mai øvelse i barnehagen dette tog så av...eg fekk så feelingen så gunn terese pleie sei. I dette toget då gjekk eg å ledde en av små rollingane.. En gutt på ca 1 år kan eg tru, han e utruligt tøffe å sjønne!. Di hadde sånne rob
Fks.
storhaug barnehage
hei hei hei
ingen barnehage er som dei
HURRA!!!!
Han va veldigt me på den hurra greiå
-Urra+Uraa
Såva d litt festligt me desse flaggå ongane hadde.. Di eldste va ganske flinke t holda di oppe i loftå mens en av guttane på ca 1år drog d itte seg å snofla til å me i d..
Så song me litt sanga mens me gjekk der. Ongane hadde instrument(sånn typisk bankbank/ringle ringle ting)eg kjendte bare den 17 mai feelingen.. Eg glede meg fillen t 1 mai! Ittepå va d klart for aktiviteta
Sykling
potet i skei
hoppa i sekk
hiva potet i bytta

eg å gunn terese passte på å få me oss ongane på ¨vår gruppa rondt forbi på di forskjellige postane...eg sunns d va festligast me di småe..
- når di sko hiva potet bytta gjekk hu eina fram å la potetå oppi..me sa at hu va knall flinke, så hu gjekk bag å stilte seg i kø, å ville jær d om å om igjen..
-så va d når di sko hoppa i sekk.. Han eine gutten, en aen på ca 1 år tog heilt av..han va faktisk ett naturtalent.. -Å hu eina jentå sunns dette va galstas så hu tog 3 runda.. 1 me di andre å resten åleina..(eg måtte jo visa kor hu sko gå å sånn men..)
Så kom me t lunsjen. Der va d pølsa, saft gele å is så sto på menyen. Eg må sei d smakte kanll godt me pølsa.. Gelen blei d lide av på meg, faktisk ingenting.. Dar va kje nok t alle di voksne.. Men d jor kje så møje.. Eg e kje sånn super fan av gele uansett..men jett ke så va høydepunkte for meg.. Isen... Halloo!! ingrid+is=sant?? Trenge eg sei meir? Tja, eg kan nevna at eg fekk valget mydlå lollipop å pin-up...d blei pin-up..

Ellers lagte eg masse sånne fancy blomsterkransa av løvetanna.. Eg må sei d e ganske gudd når 10 onga så he plokka løvetann t deg komme å slenge di oppi fanget ditt elle en elle aen plass på deg.. Sånn den deiliga saftå så sette flekke komme på deg!.. Hehe men d jor kje noge.mamma si boksa uansett... Ei sledå joggeboksa Hu skjems jo øve at eg gjekk me na...mamma har en tendens t å bry seg om ke eg går me... D e jo igroen mitt problem.. Men ja ja! Eg lagte 4-5 sånne kranså å når eg va ferdige va dagen min slutt å eg vart henta av moderen

Me tog oss en tur på mega å handla.. Typisk at d va sånn kontroll på scannarane når me hadde DEN fodla handlekorgå.. Men d va heldivis ikkje sånn kontroll på oss! Poh! Ikkje så lenge ittepå, bare heimom me varene tog eg turen t bryne. Der handla eg gave t mamma(16 mai folkens...) å en liden ting t meg sjøl: formelhefte i matte!!! Si eg hadde kjupt noge så tragisk kjupte eg noge så eg har hatt lust på lenge...bibelen på engelsk!! Woho! D e drit spennane... :D eg må nok ha ordbog i nærleiken....

Dåkke må ha ei fine langhelg å ei goe pinsa å ikkje minst ei fantastiske 17 mai!!!

1 kommentar:

ingrid sa...

hm...an va kje så dyre.... 2-300 noge sånn